Wednesday, February 1, 2023
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आलिया भट्ट ने कहा ‘असली नींद’ ड्यूरोफ्लेक्स पर ही आती है

भारत के अग्रणी स्‍लीप सॉल्‍यूशंस ब्रांड ‘ड्यूरोफ्लेक्स’ ने अपनी नेशनल ब्रांड एंबेसडर और मशहूर अभिनेत्री आलिया भट्ट के साथ नया कैंपेन लॉन्च किया है। इस कैंपेन की मदद से कंपनी नेशनल हेल्थ एकेडमी के डॉक्टरों द्वारा अनुशंसित अपनी सिग्‍नेचर ‘ड्यूरोपेडिक’ मैट्रेस का दायरा बढ़ा रही है। इस कैंपेन में दो टीवी विज्ञापन नजर आएंगे जिसमें ग्राहकों को इस संबंध में जागरूक किया जाएगा कि जब बात अच्छी नींद की हो तो लोगों को केवल उन स्‍लीप एसेंशियल्‍स के फायदों पर यकीन करना चाहिए जिन्‍हें रिसर्च का समर्थन प्राप्‍त हो और जो विशेषज्ञों द्वारा स्‍वीकृत हों। पहले विज्ञापन में जहां ग्राहकों को यह बताने की कोशिश की गई है कि एक ही मैट्रेस सारी एक्टिविटी के लिए सही नहीं होता, वहीं दूसरे विज्ञापन में आकर्षक डील के लालच में आकर गलत फैसला न लेने की चेतावनी दी गई है। दरअसल, ग्राहक लालचवश अक्सर ऐसा मैट्रेस खरीद लेते हैं जो उनकी नींद से जुड़ी विशिष्‍ट जरूरतों को पूरा नहीं करता है, जिससे उनकी नींद में खलल पड़ती है और स्वास्थ्य संबंधी समस्याएं होती हैं।
पहले विज्ञापन में आलिया भट्ट देखती हैं कि व्हाइट टाइगर फेम उनका दोस्त आदर्श गौरव अपने मैट्रेस पर सही तरीके से सो नहीं पाता है। दोनों की बातचीत से यह बात सामने आती है कि आदर्श ने यह सोचकर मैट्रेस खरीद लिया कि वह मेमोरी फोम है, जो उसकी कमर के लिए अच्छा होगा। इस पर आलिया मुस्कुराते हुए कहती हैं, ‘हर मेमोरी फोम ऑर्थोपैडिक नहीं होता, और हर नींद, नींद नहीं होती।’ वह आगे कहती हैं कि खास समस्‍या के लिए खास समाधान की जरूरत होती है जैसे डॉक्टरों द्वारा सुझाई गई ड्यूरोफ्लेक्स की सिग्नेचर ऑर्थोपैडिक मैट्रेस रेंज, जो एडवांस्‍ड पांच ज़ोन सपोर्ट लेयर के साथ आती है।

Alia Bhatt says ‘Asli Neend’ is only with Duroflex

With the goal of guiding consumers on the importance of making well researched choices when it comes to their sleep solutions products, Duroflex, India’s leading sleep solutions provider has launched a new campaign with their national brand ambassador and leading actor Alia Bhatt scaling its signature portfolio Duropedic – recommended by the doctors at National Health Academy. The campaign featuring two TVCs aims to educate customers that when it comes to good sleep, one should only believe the benefits of sleep essentials that are backed by research and approved by experts. The first TVC educates the consumers that mattress buying is not a one-size-fits-all activity whereas the second one warns them against getting lured by seemingly attractive deals and making the wrong choice.  

As a country, we have learnt to focus more on health and personal wellbeing over the past two years. Today, the consumer is more willing than ever before to spend on products that facilitate a healthy lifestyle. One such product category is sleep solutions. With more and more brands entering this space, the purchase process has become much more complicated for buyers. Amidst claims of superior materials and misinterpreting material benefits, consumers often end up buying a mattress which does not address their specific needs resulting into disrupted sleep and ensuing health issues. Duroflex aims to educate consumers regarding this very issue through their new campaign. 

The first TVC encapsulates the moment where Alia finds her friend Adarsh Gaurav, from the White Tiger fame sleeping uncomfortably on his mattress. The conversation between the two further reveals that Adarsh bought the mattress thinking that because it’s memory foam, it is good for his back. To this Alia lightheartedly chides him saying “Har Memory Foam Orthopedic nahi hota, aur har neend neend nahin hoti”, explaining that specific problems require specialized solutions like Duroflex’s signature doctor recommended orthopedic range of mattresses with advanced 5 zone support layer. 

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